HBO – The Home of Series

Lyxigt och interaktivt om verkligheten
bakom serierna.

HBO positionerar sig som “the Home of Series”. Men hur gör man engagerande innehåll av så vitt skilda serier som “Billions”, “Rick & Morty” och “Westworld”? Lösningen blev en serie nativeartiklar om verkligheten bakom dramat; från en skildring av Wall Streets maktspel som legat till grund för dramat i Billions till hur en tecknad serie om tidsresande blivit ett världsfenomen och subkultur.

Artiklarna fick en lyxig layout med interaktiva element, särskilt lämpad för långläsning, som gav HBO långt mer tid med sina läsare än traditionella artiklar – och läsarna en djupare relation till streamingjättens serier. Kampanjen belönades med Bästa Native vid Swedish Content Awards, och ledde till ett långtgående samarbete med HBO, där vi utforskat fler serier, kanaler och format i Bonniers redaktionella universum.

BRANSCH Underhållning  |  PRODUKT Digital native
ÅR 2020–  |  KANAL Expressen, Dagens Nyheter  |  KONTAKT brandstudio-sales@bonniernews.se

Vill du ser fler av våra case?

Våra publicister.