Hjärt-Lungfonden 120 år.

Innovativ native med hjärtat på rätt ställe.

Hjärt-Lungfonden har i 120 år möjliggjort vetenskapliga framsteg kopplade till några av Sveriges vanligaste sjukdomar. Bonnier News fick under 2023 uppdraget att sprida kunskap och uppmuntra svenska folket att skänka pengar till forskningen.

I centrum för paketeringen står högoktanig featurenative och känslostormande tv-reportage som får läsare och tittare att spendera rekordmycket tid med kundens varumärke. På toppen av detta publiceras poster i sociala medier, nyskapande printuttag och direktkonverterande precisionsökande performance-annonser. 

Expressen är den självklara räckviddsmotorn, medan andra kontexter som DN, Amelia och Mama når den viktigaste spetsen i kundens målgrupp.

Brand Studio har ihop med IT-byrån Adssets skapat en världsunik swishwidgeten, en konverteringsyta direkt i artiklarna där läsare och tittare med ett par enkla klick kan skänka valfri summa. Det har visat sig vara en mycket potent konverteringsmaskin.

BRANSCH Välgörenhet  |  PRODUKT Video, digital native, sociala media
ÅR 2023-  |  KANAL Expressen, Dagens Nyheter, Local  |  KONTAKT brandstudio-sales@bonniernews.se

Vill du ser fler av våra case?

Våra publicister.