IG.
Podden som blev exklusivt TV-program.
Tradingplattformen IG ville växa mer i Sverige och locka över kunder från de två huvudkonkurrenter som i dag dominerar den svenska marknaden.
Genom podcasten IG Börssnack – som leds av börsprofilerna Jonas Olavi och Erik Hansén och snabbt blev en av de mest populära finanspoddarna – hade de en stabil grund att stå på.
Med målet att skapa Skandinaviens bästa veckoshow för börsproffs byggde Brand Studio en helt ny greenscreen-studio och satte samman ett dedikerat team med kapacitet att producera 40 stycken avsnitt om vardera 20 minuter. Avsnitten sändes på Di.se och för showen designades en unik rörlig native-puff på Di:se:s bästa native-yta.
Kontexten på Di.se – som är Nordens största affärssajt – ger IG Börssnack en bred, och ytterst relevant publik. Samtidigt är Jonas Olavi och Erik Hansén välkända profiler för Di:se läsare och innehållet passar väl in i sajtens flöde och kompletterar redaktionens texter genom att erbjuda en djupdykning i aktiehandel.
ÅR 2022- | KANAL Dagens Industri | KONTAKT brandstudio-sales@bonniernews.se