IG.

Podden som blev exklusivt TV-program.

Tradingplattformen IG ville växa mer i Sverige och locka över kunder från de två huvudkonkurrenter som i dag dominerar den svenska marknaden.

Genom podcasten IG Börssnack – som leds av börsprofilerna Jonas Olavi och Erik Hansén och snabbt blev en av de mest populära finanspoddarna – hade de en stabil grund att stå på.

Med målet att skapa Skandinaviens bästa veckoshow för börsproffs byggde Brand Studio en helt ny greenscreen-studio och satte samman ett dedikerat team med kapacitet att producera 40 stycken avsnitt om vardera 20 minuter. Avsnitten sändes på Di.se och för showen designades en unik rörlig native-puff på Di:se:s bästa native-yta.

Kontexten på Di.se – som är Nordens största affärssajt – ger IG Börssnack en bred, och ytterst relevant publik. Samtidigt är Jonas Olavi och Erik Hansén välkända profiler för Di:se läsare och innehållet passar väl in i sajtens flöde och kompletterar redaktionens texter genom att erbjuda en djupdykning i aktiehandel.

BRANSCH Tech & Telekom  |  PRODUKT Video, livesändning, digital native
ÅR 2022-  |  KANAL Dagens Industri  |  KONTAKT brandstudio-sales@bonniernews.se

Vill du ser fler av våra case?

Våra publicister.