KRY.

Publikens frågor till TV-doktorn.

För många är Kry enbart en digital läkartjänst, men med sina fysiska mottagningar vill Kry visa att man är en inkluderande och tillgänglig vårdgivare.

Brand Studios uppdrag var att få ut det budskapet. Tillsammans med Kry skapade man därför konceptet “Doktorn svarar”, baserat på en livesändning på Expressen.se där Kry:s experter svarade på läsarnas frågor inom hälsa. Programledde gjorde den folkkära TV-profilen Suzanne Axell.

Nyhetsbrev och sociala media engagerade fler tittare, som kunde ställa sina frågor i en live-chat under sändningen. Djupgående artiklar med ämnesspecifika klipp från programmet gav kampanjen liv långt efter sändningen ägt rum.

BRANSCH Hälsa & Träning  |  PRODUKT Video, liveevent, digital native, sociala media, nyhetsbrev
ÅR 2022  |  KANAL Expressen, Hälsoliv  |  KONTAKT brandstudio-sales@bonniernews.se

Vill du ser fler av våra case?

Våra publicister.