TOYOTA.

Elegant och informativt om ny bilmodell.

Toyota ville lansera sin C-HR GR SPORT på ett sätt som resonerade med den svenska marknaden. Här såg vi en möjlighet att göra något mer än produktfokuserad bilreklam. Vissa älskar bilar, och behöver resa. Andra älskar att resa, och behöver bilar. Båda målgrupperna har skäl att välja Toyota.

Vi valde att skilja på produkt och person i kommunikationen. I teknikintresserade Dagens Industri och Dagens Nyheter var det bilen och dess egenskaper som stod i centrum. I våra modekontexter skiftade vi fokus till föraren, genom ett modeuppslag på tema sportmode och aktiv livsstil. Tillsammans med vår influencer och modell Michelle Jeng skapade vi innehåll som höll en röd tråd av “sportig design” genom kampanjens alla delar, från sociala medier till displaymaterial och nativeartiklar i print och digitalt

BRANSCH Motor  |  PRODUKT Digital native, print native, livstilsfotografering, influencer & social
ÅR 2021  |  KANAL Damernas Värld, StyleBy, DN, Di Weekend  |  KONTAKT brandstudio-sales@bonniernews.se

Vill du ser fler av våra case?

Våra publicister.