Unibet.

Glada miner när Glenn möter Fotbollssveriges skönaste profiler.

Unibet är en huvudspelare inom den svenska bettingmarknaden, och med hjälp av sina unika rättigheter för Allsvenskan och Superettan ville man komma ännu närmre befintliga och nya kunder genom att bygga kännedom och förtroende.

Tillsammans med Passion Lab skapade Brand Studio konceptet Gameday med Glenn, där fotbollslegenden Glenn Hysén träffar och tar tempen på profiler och supportrar hos fem olika klubbar i samband med en matchdag.

Fem avsnitt och nio fokusartiklar skapade en bombmatta av underhållande och engagerande innehåll mitt i den avgörande höstsäsongen. Lättsmälta feelgood-reportage samsades med djupgående artiklar på en kampanjsite med extra allt.

BRANSCH Sport & Spel  |  PRODUKT Video, digital native, sociala media
ÅR 2022  |  KANAL Expressen  |  KONTAKT brandstudio-sales@bonniernews.se

Vill du ser fler av våra case?

Våra publicister.