XL-BYGG.
TV och native om spännande byggprojekt.
Genom sin lokala närvaro hade XL-BYGG länge sett ett stort behov av hjälp med byggprojekt hos ideella föreningar och organisationer. XL-Hjälpen ger föreningar chansen att nominera ett drömprojekt och i samarbete med ortens XL-handlare, leverantörer och lokala proffsbyggare kunde XL-Hjälpen förverkliga dessa drömmar. Det som saknades för att projektet skulle lyfta och växa var internt engagemang och allmänhetens kännedom.
Idén blev att skapa fyra olika faser över året – och med hjärta och storytelling i centrum – öka synlighet och kunskap internt och externt, samt tydliggöra kopplingen till XL-BYGG.
Målgruppen hittades på Expressen där nativeartiklar och tv-innehåll samlades på en specialdesignad kampanjsida för att
under våren informera och locka till nominering.
Innehållet distribuerade även via sociala medier och printannonser med föreningsaktiva, byggare och medarbetare på XL-BYGG i centrum. Med Expressen som räckviddsmotor och Bonnier News lokala titlar som spets kom vi även nära alla dessa.
ÅR 2021- | KANAL Expressen, sociala media | KONTAKT brandstudio-sales@bonniernews.se