XL-BYGG.

TV och native om spännande byggprojekt.

Genom sin lokala närvaro hade XL-BYGG länge sett ett stort behov av hjälp med byggprojekt hos ideella föreningar och organisationer. XL-Hjälpen ger föreningar chansen att nominera ett drömprojekt och i samarbete med ortens XL-handlare, leverantörer och lokala proffsbyggare kunde XL-Hjälpen förverkliga dessa drömmar. Det som saknades för att projektet skulle lyfta och växa var internt engagemang och allmänhetens kännedom.

Idén blev att skapa fyra olika faser över året – och med hjärta och storytelling i centrum – öka synlighet och kunskap internt och externt, samt tydliggöra kopplingen till XL-BYGG.

Målgruppen hittades på Expressen där nativeartiklar och tv-innehåll samlades på en specialdesignad kampanjsida för att
under våren informera och locka till nominering.

Innehållet distribuerade även via sociala medier och printannonser med föreningsaktiva, byggare och medarbetare på XL-BYGG i centrum. Med Expressen som räckviddsmotor och Bonnier News lokala titlar som spets kom vi även nära alla dessa.

BRANSCH Organisationer, Shopping  |  PRODUKT Video, liveevent, digital native, sociala media
ÅR 2021-  |  KANAL Expressen, sociala media  |  KONTAKT brandstudio-sales@bonniernews.se

Vill du ser fler av våra case?

Våra publicister.